Zorgverlening een zaak van samen werken ….
Zorgverlening een zaak van samen werken
Het klinkt natuurlijk cliché om de nadruk te leggen op de absolute essentie van goede onderlinge communicatie, als in het vermogen de juiste vragen te stellen, zich in de ander te verplaatsen, goed naar elkaar te luisteren, samen te bepalen wat nu echt belangrijk is.
Toch is ook dit cliché zo ontzettend waar en draagt dit in essentie wezenlijk bij aan het werkplezier en iedere dag weer kunnen aanvangen met een glimlach op het gezicht.
Niet alleen werkt dit voor een verbeterde relatie en het werken met de cliënten bewoners, het is net zo effectief in het dagelijks functioneren tussen de zorgorganisatie en haar zorgprofessionals.
Ook de zorgaanbieders zouden zich moeten confirmeren aan dit cliché. Niet alleen zomaar producten en diensten over de spreekwoordelijke schutting gooien, maar actief onderdeel willen zijn van deze communicatieketen die leidt tot betere zorgverlening.
Laten wij als zorgaanbieders het nu eens echt anders aanpakken en beginnen met vragen te stellen als in hoe willen jullie werken, wat is belangrijk voor jullie, wat helpt jullie verder en dan voornamelijk luisteren en samen overleggen wat wel mogelijk is.
IP-Connected, als zorgaanbieder, omarmt dit cliché maar al te graag.
Samen werken, samen leren en samen groeien is naar onze overtuiging de enige weg naar betere zorg. Dit alles vooral met een gezonde dosis plezier.